جعفری، سید محمدباقر؛ غفاری، محمد و عباسی، احمد (1401). ارائه مدلی جهت تبیین عوامل مؤثر بر قصد گردشگران جهت سفر مجدد به مقصد گردشگری و توصیه آن به سایرین (مطالعه موردی: شهر مقدس قم). فصلنامه علمی-پژوهشی جغرافیا و برنامهریزی منطقهای، 12(2)، ص. 71-88.
رضوانی، محمدرضا و میرتقیان رودسری، سید محمد (1397). بررسی انگیزههای گردشگری بازدیدکنندگان پارکهای جنگلی. فصلنامه علمی-پژوهشی نگرشهای نو در جغرافیای انسانی، 11(1)، ص. 266-282.
رمضان زاده لسبوئی، مهدی؛ میرزائی، روزبه و قنبری، رقیه (1398). کیفیت زیباییشناختی، کیفیت خدمات و تجربه مثبت بر میزان وفاداری گردشگران (مطالعه موردی: مناطق جنگلی سوادکوه). برنامهریزی و توسعه گردشگری، 8(31)، ص. 39-53.
زارعی، عظیم؛ قربانی، فاطمه و پدرام نیا، مینو (1391). عوامل مؤثر بر واکنشهای رفتاری بازدیدکنندگان از مقصدهای گردشگری. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، 7(20)، ص 141-166.
زیتونلی، عبدالحمید و سودی، نعمتالله (1400). تحلیل عوامل مؤثر بر تمایلات رفتاری گردشگران به مقصد در بازدید از رویداد سوارکاری شهر گنبدکاووس. مطالعات رفتار مصرفکننده، 8(3)، ص. 79-99.
ضرغام بروجنی، حمید و نقوی، مریم (1400). انگیزههای سفرهای داخلی در دوران شیوع کووید-19. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 10(39)، ص. 223-245.
غفاری، محمد و شهبازی، علی (1398). مروری بر مفهوم تجربه مشتری و ابعاد آن در صنعت گردشگری. پنجمین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران.
غفاری، محمد؛ عباسی، احمد و کنجکاو منفرد، امیررضا (1397). نقش تجربه گردشگر در بهبود تصویر ذهنی مقصد گردشگری اصفهان. فصلنامه علمی-پژوهشی گردشگری و توسعه، 7(2)، ص. 97-112.
کروبی، مهدی؛ بهاری، جعفر؛ بهاری، شهلا؛ بهاری، حامد؛ محمدی، سمیرا و بذله، مرجان (1397). بررسی روابط ساختاری بازدیدهای قبلی، انگیزهها، رضایت و قصد بازگشت مجدد گردشگران (مطالعه موردی: شهر تبریز). جغرافیا و روابط انسانی، 1(2)، ص. 716-732.
کروبی، مهدی؛ حسنی، الیکا و کوچکی، زهرا (1400). تحلیل محتوای مقالات منتشرشده با محوریت موضوع همهگیری ویروس کرونا و گردشگری (موردمطالعه: پنج نشریه اول گردشگری در جهان). گردشگری و اوقات فراغت، 6(11)، ص. 77-89.
محمود زاده، سید مجتبی؛ میر هاشمی، علی؛ میر، مصطفی و عنبرفروش، فاطمه (1393). شناسایی و اولویتبندی انگیزشی رانشی و کششی مؤثر در توسعه گردشگری جنگ (مطالعه موردی: مناطق عملیاتی استان خوزستان). برنامهریزی و توسعه گردشگری، 3(9)، ص. 110-129.
نکوئی صدری، بهرام؛ حیدری بروجنی، الهه و فهرست، فاطمه (1400). رابطه انگیزههای بوم گردی و بازدید مجدد از منطقه گردشگری در منطقه سلیمان تنگه ساری استان مازندران. مطالعات اجتماعی گردشگری، 9(17)، ص. 83-106.
نیکخواه فرناز؛ کیانی فیضآبادی، زهره و نجار زاده، محمد (1400). تأثیر تجربه گردشگری بر خاطرات، رضایتمندی و نیات رفتاری گردشگران (مطالعه موردی: شهر شیراز). فصلنامه گردشگری شهری، 8(10)، ص. 83-97.
Adam, I., Adongo, C. A., & Amuquandoh, F. E. (2019). A structural decompositional analysis of eco-visitors’ motivations, satisfaction and post-purchase behaviour. Journal of Ecotourism, 18(1), pp, 60–81.
https://doi.org/10.1080/14724049.2017.1380657
Altunel, M. C. & Erkurt, B. (2015). Cultural tourism in Istanbul: the mediation effect of tourist experience and satisfaction on the relationship between involvement and recommendation intention. Journal of Destination Marketing & Management, 4(4), pp, 213–221.
https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2015.06.003
Antón, C., Camarero, C., & Laguna-García, M. (2017). Towards a new approach of destination loyalty drivers: satisfaction, visit intensity and tourist motivations. Current Issues in Tourism, 20(3), pp, 238–260.
https://doi.org/10.1080/13683500.2014.936834
Barnes, S. J., Mattsson, J. & Sørensen, F. (2014). Destination brand experience and visitor behavior: Testing a scale in the tourism context. Annals of Tourism Research, 48, pp, 121-139.
https://doi.org/10.1016/j.annals.2014.06.002
Beerli, A., & Martin, J. D. (2004). Tourists’ characteristics and the perceived image of tourist destinations: A quantitative analysis - a case study of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25(5), pp, 623– 636.
https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.06.004
Blomstervik, I. H., Prebensen, N. K., Campos, A. C., & Pinto, P. (2021). Novelty in tourism experiences: the influence of physical staging and human interaction on behavioural intentions. Current Issues in Tourism, 24(20), pp, 2921–2938.
https://doi.org/10.1080/13683500.2020.1854197
Brakus, J. J., Schmitt, B. H., & Zarantonello, L. (2009). Brand experience: What is it? How is it measured? Does it affect loyalty?. Journal of Marketing, 73(3), pp, 52–68.
https://doi.org/10.1509%2Fjmkg.73.3.052
Farmaki, A., Khalilzadeh, J., & Altinay, L. (2019). Travel motivation and demotivation within politically unstable nations. Tourism Management Perspectives, 29, pp, 118–130.
https://doi.org/10.1016/j.tmp.2018.11.004
Han, H., & Hyun, S. S. (2018). Role of motivations for luxury cruise traveling, satisfaction, and involvement in building traveler loyalty. International Journal of Hospitality Management, 70, pp, 75–84.
https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2017.10.02
Huang, H. P. (2008). The adoption of emotional branding dimensions: psychological effects of brand story, brand association, brand uniqueness and brand experience. MSc International Business-Strategic Marketing Maastricht, University of Maastricht.
Kim, H. & So, K. K. F. (2022). Two decades of customer experience research in hospitality and tourism: A bibliometric analysis and thematic content analysis. International Journal of Hospitality Management, 100, 103082.
https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2021.103082
Koo, S.K. (2013). The effect of destination image, event image and satisfaction in determining behavioral intention: recurring small-scale event, A Thesis Submitted to the Graduate Faculty of The University of Georgia in Partial (Fulfillment of the Requirements for the Degree).
Melón, M. P. A., Fandos-Herrera, C., & Sarasa, R. G. (2021). Analysis of antecedents and consequences of memorable tourist experiences (MTEs): A Spanish case study. Journal of Vacation Marketing, 27(3), pp, 346–360.
https://doi.org/10.1177/1356766720987879
Meng, SH. M., Liang, G. SH., & Yang, SH. H. (2011). The relationships of cruise image, perceived value,satisfaction, and post-purchase behavioral intention on Taiwanese tourists. African Journal of Business Management, 5(1), pp, 19-29.
https://doi.org/10.5897/AJBM10.260
Mirzaei, R., Sadin, M., & Pedram, M. (2021). Tourism and COVID-19: changes in travel patterns and tourists’ behavior in Iran. Journal of Tourism Futures, pp, 1-13.
https://doi.org/10.1108/JTF-01-2021-0017
Moon, H. G, & Han, H. (2019). Tourist experience quality and loyalty to an island destination: The moderating impact of destination image. Journal of Travel & Tourism Marketing, 36(1), pp, 43-59.
https://doi.org/10.1080/10548408.2018.1494083
Pestana, M. H., Parreira, A., & Moutinho, L. (2020). Motivations, emotions and satisfaction: The keys to a tourism destination choice. Journal of Destination Marketing and Management, 16(1).
https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2018.12.006
Prayag, G., Hosany, S., Muskat, B., & Del Chiappa, G. (2017). Understanding the Relationships between Tourists’ Emotional Experiences, Perceived Overall Image, Satisfaction, and Intention to Recommend. Journal of Travel Research, 56(1), pp, 41–54.
https://doi.org/10.1177/0047287515620567
Prayogo, R. R. (2020). Tourist experience and tourist satisfaction: a case study of Goa Pindul, Yogyakarta. Tourism Today, (18), pp, 117-128.
Şahin, I. & Güzel, F.Ö. (2020). Do experiential destination attributes create emotional arousal and memory? A comparative research approach. Journal of Hospitality Marketing & Management, 29(8), pp, 956-986.
https://doi.org/10.1080/19368623.2020.1746214
Sangpikul, A. (2018). The effects of travel experience dimensions on tourist satisfaction and destination loyalty: The case of an island destination. International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research, 12(1), pp, 106–123.
https://doi.org/10.1108/IJCTHR-06- 2017-0067
Sardar, S., Hossain, E., Hossain, I., & Shaheen, Sh. (2020). Factors Affecting Visitors Satisfaction: An Empirical Study on the Paharpur Buddha Vihara, Naogaon, Rajshahi. International Journal of Management and Accounting, 2(4), pp, 61-73.
https://doi.org/10.34104/ijma.020.061073
Shakoori, A., Saeidi, A. A., & Bagheri, Y. (2022). An Integrated Approach to Understanding Visitors' Behavioral Intentions: A Case Study of the Naghsh-e Jahan Square, Esfahan, Leisure Sciences, 44(6).
https://doi/org/:10.1080/01490400.2022.2102096
Sinulingga, S. (2021). Tourism & Covid-19 (Coronavirus Impact Inventory to Tourism Stakeholders in North Sumatera). Budapest International Research and Critics Institute Journal (BIRCI-Journal). 4(1), pp, 170- 179.
http://dx.doi.org/10.33258/birci.v4i1.1562
Suhartanto, D., Brien, A., Primiana, I., Wibisono, N., & Triyuni, N. N. (2020). Tourist loyalty in creative tourism: the role of experience quality, value, satisfaction, and motivation. Current Issues in Tourism, 23(7), pp, 867–879.
https://doi.org/10.1080/13683500.2019.1568400
Toubes, D. R., Vila, N. A., & Fraiz Brea, J. A. (2021). Changes in Consumption Patterns and Tourist Promotion after the COVID-19 Pandemic. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 16(5), pp, 1332-1352.
https://doi.org/10.3390/jtaer16050075
Wijayanti, A., & Damanik, J. (2018). Analysis of the tourist experience of management of a heritage tourism product: case study of the Sultan Palace of Yogyakarta, Indonesia. Journal of Heritage Tourism, 14(2), pp, 166–177.
https://doi.org/10.1080/1743873X.2018.1494182.
Wu, H. Ch., Cheng, Ch. Ch. & Ai, Ch. H. (2018). A study of experiential quality, experiential value, trust, corporatereputation, experiential satisfaction and behavioral intentions forcruise tourists: the case of Hong Kong. Tourism Management, 66, pp, 200–220.
https://doi.org/10.1016/j.tourman.2017.12.011
Yousaf, A., Amin, I., & Santos, J.A.C. (2018). Tourist's Motivations to Travel: A Theoretical Perspective on the Existing Literature. Tourism and Hospitality Management, 24(1), pp, 197- 211.
http://dx.doi.org/10.20867/thm.24.1.8